علائم و درمان آلرژی گلو

آلرژی گلو

گلو درد می تواند علل مختلفی دارد، از جمله این علل، عفونت های ویروسی و چرکی، برخی اختلالات ایمنی مثل سندروم های تب های دوره ای یا آلرژی می باشند.

آلرژی-گلو

زمانیکه گلو درد به علت آلرژی به عوامل خارجی همچون گرده گیاهان به وجود می آید، درمان آن پیچیده تر می شود. پیدا کردن ماده آلرژی زا به وسیله تست حساسیت، می تواند به درمان این عارضه کمک کرده و گلو دردهای ناشی از آلرژی را از بین ببرد.

علت آلرژی گلو

برخی از عوامل رایج تشدید کننده  شامل موارد ذیل می باشد:
• سیگار کشیدن یا مواجهه با دود سیگار
• تماس با گرد و غبار و آلرژن های موجود در آن مثل مایت
• تماس با قارچ ها و کپک های معلق در هوا
•تماس با خز و موی حیوانات علی الخصوص سگ و گربه
-تماس با گرده گیاهان مختلف و…

علائم آلرژی گلو

علائم آلرژی گلو می تواند شامل خلطی شدن، خارش گلو، عطسه، خارش چشم ها، سرفه و گاهی گلودرد باشد. درصورتیکه به همراه گلودرد علائمی همچون تب و درد بدن دارید، ممکن است این عوارض نشانه وجود عفونتی مانند ویروس سرماخوردگی در بدنتان باشد.

ترشحات پشت حلق که بر اثر مواجهه با ماده آلرژی زا پدید می آیند، از عوامل اصلی گلو درد هستند. زمانیکه فرد با ماده آلرژی زا تماس پیدا می کند، بینی و سینوس های وی در واکنش به این ماده شروع به ترشح کرده و مواد حاصله به داخل حلق می ریزند. این واکنش خود عاملی برای درد و احساس خراشیدگی در گلو می باشد. می تواند با عوارض ذیل نیز همراه باشد:
• سرفه کردن
• بلع دردناک
• خلطی شدن گلو
• گرفتگی و خش دار شدن صدا
بسیاری از آلرژی ها همانند حساسیت به گرده گیاهان، فصلی هستند. در مقابل برخی دیگر از انواع آن، در سرتاسر سال علایم ایجاد می کنند، گاهی نیز علائم در سرتاسر سال وجود دارند ولی در فصول خاصی تشدید میشوند. حساسیت فصل بهار می تواند ناشی از گرده افشانی گیاهان و گلها باشد.

برای پیشگیری و درمان آسم و انواع آلرژی نیاز است علائم آن را به خوبی بشناسید و به کلینیک درمان آلرژی معتبر مراجعه نمایید. کلینیک آلرژی صبا، یک مرکز درمان آلرژی در تهران خوب و مجهز می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۰۵۲۴۷۲تماس حاصل نمایید.

درمان آلرژی گلو

در صورتیکه گلو درد شما آلرژیک باشد، اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی زا می تواند نخستین گام در درمان آلرژی شما باشد.
ترک کردن سیگار یا اجتناب از تماس با دود سیگار و دوری از حیوانات خانگی می تواند تا حد زیادی شما را در کنترل آلرژیتان یاری نماید. در صورتی که به گرده گیاهان حساس هستید، زمانیکه خانه می باشید بهتر است پنجره ها را بسته نگه دارید و هنگامیکه از منزل خارج می شوید از ماسک های مخصوص استفاده نمایید تا ذرات معلق در هوا وارد سیستم تنفسی شما نگردند.
اما خبر بد آنکه شما نمی توانید همیشه از موادی که به آنها حساسیت دارید دور بمانید و این درست زمانی است که درمان های دارویی به کمک شما می آیند. شما می توانید با مراجعه به متخصص آلرژی علاوه بر تشخیص علت حساسیت خود و کشف مواد حساسیت زا، درمان های لازم را برای آن دریافت نمایید.
آنتی هیستامین هایی همچون لوراتادین و ستریزین ممکن است در زمان های خاصی از سال به منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از آن برای شما تجویز گردد ولی در موارد شدید تر نیاز به بررسی و درمان های بیشتر می باشد.

نتیجه گیری

آلرژی گلو یکی از متداول ترین واکنش های سیستم دفاعی بدن نسبت به مواد آلرژی زا می باشد. این آلرژی که معمولاً با عوارضی همچون عطسه، سرفه و.. همراه می باشد، توسط متخصص آلرژی به راحتی قابل کنترل می باشد.

2 thoughts on “علائم و درمان آلرژی گلو

1. بهچت - فروردین ۳۱, ۱۳۹۹ در ۶:۰۴ ب٫ظ

• sabaclinic - شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ در ۱:۳۰ ب٫ظ

سلام
      .متخصص گوش و حلق باید ببیند .در اهواز همکاران فوق آلرژی هستند . مشکل شما از این طریق تشخیص داده نمی شود. نیاز به معاینه است.