تشخیص آسم در بزرگسالان

در حدود 1 نفر از هر 12 بزرگسال در انگلستان تحت درمان آسم قرار می گیرند. افراد اغلب تصور می کنند بیماری آسم تنها محدود به دوران کودکی می باشد. اما در واقع بروز آسم در یک فرد بزرگسال غیر معمول نیست. در واقع آسم می تواند در هر سنی پدید آید.

بنابراین تشخیص آسم در بزرگسالان دارای اهمیت بالایی می باشد، علاوه بر آن آسم ممکن است باعث شود ریه های شما به خوبی کار نکنند و در طول زمان علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و احساس گرفتگی در سینه شدت خواهد گرفت. آسمی که به خوبی کنترل نشده باشد، ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.

آسم-در-بزرگسالان

خبر خوب این است که داروهای کم عارضه و موثر زیادی وجود دارند و اگر شما آنها را تحت نظر پزشک مصرف نمایید، بیماری آسم شما مانع انجام فعالیت های شما نمی شود.

علائم آسم

علائم معمول آسم عبارتند از:

1- سرفه
2- خستگی
3- تنگی در قفسه سینه
4- احساس تنگی نفس
5-خس خس سینه

همه افراد مبتلا به آسم ممکن است همه علائم آسم را نداشته باشند. بعضی ها فقط سرفه می کنند، اما مشکل خس خس سینه را ندارند. بعضی دیگر علائم زیادی دارند، به خصوص درصد کمی (حدود 5 درصد) افراد مبتلا به آسم شدید هستند.

اگر متوجه علائم آسم شدید، آنها را نادیده نگیرید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

هر چقدر که آسم سریع تر تشخیص داده شود، سریع تر می توانید از داروهای مناسب برای کمک به مقابله با علائم آن استفاده نمایید.

برای جلوگیری و درمان به موقع آسم نیاز است علائم آن را به خوبی بشناسید. کلینیک آلرژی صبا، یک مرکز درمان آلرژی در تهران خوب و مجهز می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن 88958224 تماس حاصل نمایید.

چه عواملی باعث بروز علائم آسم می شوند؟

عواملی که ممکن است محرک بروز علائم آسم در شما شوند شامل سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سیگار کشیدن، خشکی یا رطوبت بیش از حد هوا، آلرژن های موجود در هوا مثل گرده گیاهان، مایت گرد و خاک، کپک های معلق در هوا یا آلودگی و هوای سرد باشند.

بسیاری از عوامل مختلف برای بروز آسم وجود دارند. شما ممکن است فقط یک یا چندین مورد که علائم اسم در شما را تحریک می کنند داشته باشید. گاهی اوقات سخت است که متوجه شوید چه عاملی سبب آسم در شما شده است.

در بزرگسالان علائم آسم علاوه بر مواجهه با آلرژن هایی مانند گرد و غبارهای خانگی، حیوانات خانگی و گرده ها می تواند به دلیل تغییرات هورمونی یا مواجهه با مواد محرک شغلی ایجاد شود.

آسم شغلی یا آسم مرتبط با کار می تواند خیلی سریع ایجاد شده و بروز کند یا هفته ها، ماه ها یا سالها به طول انجامد.

اجتناب از محرک ها، می تواند به کاهش خطر ابتلا به حمله آسم کمک کند.

آسم چگونه تشخیص داده می شود؟

آسم می تواند پیچیده باشد و تشخیص آن زمان ببرد زیرا آسم در هر فردی متفاوت می باشد.

به عنوان مثال، تشخیص آسم در یک کودک با تشخیص آسم در بزرگسالان متفاوت است.

همچنین علت تنگی نفس بزرگسالان به خصوص افراد مسن تر می تواند به دلیل آسم نباشد و به دلیل سایر شرایط مانند بیماری قلبی یا پنومونی که علائمی مشابه آسم دارند، ایجاد شود.

بهترین روش تشخیص آسم، شرح حال گیری و معاینه دقیق در کنار انجام تست های تنفسی جهت تشخیص آسم است.

هنگام معاینه ممکن است پزشک موارد زیر را از شما سوال کند:

1- سابقه خانوادگی، محیط کار و شیوه زندگی.
2- یک آزمایش تنفسی (آزمایش عملکرد ریه) که نحوه عملکرد ریه های شما را مشخص می کند.
3- سایر آزمایشات برای تشخیص آسم.

قبل از تجویز هرگونه دارو، در صورتی که علائم شما شدید نباشند، ممکن است پزشک شما تا زمان دریافت نتایج آزمایشات منتظر بماند. این کار به این منظور است که داروهای مناسبی تری برای شما تجویز شوند.

اما اگر علائم شدید آسم را دارید، پزشک ممکن است داروهای آسم را قبل از تشخیص برای شما تجویز نماید تا به حفظ سلامتی شما کمک کند.

سایر خدمات کلینیک درمان آلرژی:

درماتیت تماسی

آلرژی دارویی